Wręczenie nagród Listki CSR POLITYKI

Srebrne Listki CSR POLITYKI dla spółek DANONE

Działania grupy spółek DANONE na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały docenione po raz kolejny. Spółki Danone i Żywiec Zdrój zostały nagrodzone Srebrnymi Listkami CSR przez Tygodnik Polityka w XI edycji konkursu. Dodatkową nagrodę otrzymała kampania edukacyjna przeciw marnowaniu żywności „Często dobre dłużej” w kategorii „najlepsze praktyki związane z realizacją Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs)”, którą Danone realizuje w ramach współpracy z Too Good To Go.

Tygodnik POLITYKA, firma doradcza Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 11 wyróżnili polskich liderów zrównoważonego rozwoju i ESG, analizując podejście przedsiębiorstw z perspektywy działań środowiskowych, społecznych, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej oraz kwestii ładu korporacyjnego.

Kapituła konkursu doceniła Danone i Żywiec Zdrój za uwzględnianie większości kluczowych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju, wdrażanie najwyższej jakości rozwiązań oraz transparentność.

Kampania „Często dobre dłużej” wyróżniona

W XI edycji rankingu Danone został również wyróżniony za realizowanie kampanii edukacyjnej przeciw marnowaniu żywności „Często dobre dłużej” w ramach współpracy z Too Good Too Go. Kampania poświęcona jest prawidłowemu interpretowaniu etykiet.

 Doceniono Danone za działania związane z adaptacją i minimalizacją wpływu na klimat, wpisując się w ideę i program zielonej transformacji w Europie, oraz podejściem do zmian klimatu i transformacji własnej organizacji pod względem dekarbonizacji.  

Celem kampanii „Często dobre dłużej” jest zachęcanie konsumentów do sprawdzania przed wyrzuceniem, czy produkt po dacie minimalnej trwałości faktycznie nie spełnia już ich oczekiwań. Oznakowania te Danone wprowadził na produktach Danio i pracuje nad kolejnymi formatami.

Nagrody Listki CSR POLITYKA

Oprócz tej kampanii, Danone aktywnie działa na rzecz walki z marnowaniem żywności:

  • W 2021 r. podpisał wspólnie z innymi firmami Pakt Koalicji Partnerów i Tood Good to Go, zobowiązując się do przeprowadzenia kampanii edukacyjnej poświęconej prawidłowemu interpretowaniu etykiet, projekt wspierany jest przez Ministerstwo Rolnictwa i fundację Banki Żywności.
  • Zmienił znakowanie produktów mlecznych Danone z „należy spożyć do” na „najlepiej spożyć przed”, ponieważ bezpieczeństwo produktów Danone nie zmienia się wraz z terminem minimalnej przydatności - zmianie mogą ulec jedynie parametry organoleptyczne, takie jak kwasowość, intensywność koloru czy smaku.
  • Jednocześnie w 2021 r. Mały Głód (kultowa postać reklamowa znana każdemu Polakowi) w związku z wprowadzeniem nowego Danio – pożywnego, bogatego w białko – przeszedł z Danone do Too Good to Go, by walczyć z marnowaniem żywności. Mały Głód znalazł swoją misję – będzie zachęcał konsumentów do zmiany nawyków
    • ratowania żywności poprzez aplikację
    • poprawnego czytania etykiet
    • ufania zmysłom

Spółki DANONE, obok wspólnej misji oraz wartości, łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego. Dzięki temu założeniu – obok dążenia do osiągania zyskownego wzrostu – odpowiadamy na aktualne potrzeby społeczne, oferujemy wartościowe produkty oraz pozytywnie wpływamy na ludzi i środowisko. Systematycznie i skutecznie obniżamy nasz ślad środowiskowy oraz zużycie zasobów naturalnych. Wspieramy rozwój lokalnych społeczności wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność. Dbamy o dobrostan zwierząt oraz aktywnie przeciwdziałamy marnowaniu żywności. Głęboko wierzymy, że zdrowie człowieka i równowaga planety są ze sobą połączone.

Zdjęcie zrobione przez redakcję POLITYKI.

Aktualności