Produkty Danone wpadające do torby Too Good To Go

Danone wspólnie z Too Good To Go ratują jedzenie

Takich produktów w Too Good To Go w Polsce jeszcze nie było! Już od dziś użytkownicy aplikacji mogą zamówić produkty mleczne i roślinne w formie paczek-niespodzianek od Danone, które następnie będą mogli odebrać w sieci restauracji Olimp w Krakowie i okolicach, a także Katowicach. Paczki od Danone w aplikacji Too Good To Go to początek długofalowej współpracy obu marek dla zdrowia ludzi i dobra naszej planety.

Problem marnowania żywności jest jednym z głównym wyzwań współczesnego świata. Podczas kiedy ludność niektórych regionów naszej planety cierpi z powodu niedożywienia, szacuje się, że w Polsce każdego roku 1/3 produkowanej żywności ląduje w koszu. To nie tylko strata pieniędzy i czasu, lecz także kolejny cios dla środowiska i klimatu. Dziś, do prawie 3 tys. partnerów Too Good To Go, z takich branż jak hotele, restauracje, kawiarnie i sklepy, oraz prawie 900 tys. klientów, dołącza firma z branży mlecznej i roślinnej – Danone. To pierwszy tego typu partner aplikacji do walki z marnowaniem żywności w Polsce, który udowadnia, że każdy może dołączyć do ruchu pogromców marnowania jedzenia.

Problem marnowania żywności w Polsce można rozwiązać

Sposób, w jaki produkujemy żywność i zarządzamy nią (system żywnościowy) muszą zmienić się w kierunku bardziej zrównoważonych wzorców, abyśmy mogli zachować naturalne zasoby naszej planety i jednocześnie stawić czoła wyzwaniu wyżywienia 10 miliardów ludzi w 2050 roku. Dzięki połączeniu sił przedstawicieli różnych sektorów naszej gospodarki, w całym łańcuchu produkcji żywności, oraz samych konsumentów, problem jakim jest marnowanie żywności można rozwiązać. Aplikacja Too Good To Go idealnie łączy każdy rodzaj biznesu oraz konsumentów, dla których troska o środowisko naturalne jest ważna.

„Too Good To Go to aplikacja, która sprawdzi się w każdym rodzaju biznesu spożywczego. Chcemy współpracować wszędzie tam, gdzie marnuje się żywność, zarówno w lokalnym warzywniaku, jak i u międzynarodowego producenta, jakim jest Danone” – podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go

Danone, jako odpowiedzialna firma produkcyjna, zapobiega problemowi marnowania żywności już od lat w całym łańcuchu produkcyjnym. Dołączenie do grona Partnerów aplikacji Too Good To Go jest kolejnym krokiem firmy w kierunku przeciwdziałania marnowaniu pełnowartościowych jogurtów, serków i deserów mlecznych oraz napojów roślinnych.

W naszych fabrykach, wdrożyliśmy szereg usprawnień na etapie produkcji oraz łańcucha dostaw, które niwelują starty półproduktów oraz wyrobów gotowych. Dodatkowo przekazujemy np. półprodukty, którzy przerabiają te produkty na materiał paszowy. Proces ten cały czas kontrolujemy i usprawniamy. Dbamy również o to, żeby zdatne do konsumpcji produkty, nigdy nie zostały zmarnowane. W tym celu, między innymi, współpracujemy z Bankami Żywości – od 2015 r. jako grupa spółek przekazaliśmy na ten cel ponad 2 tys. ton produktów. Dziś z dumą ogłaszamy nawiązanie kolejnej współpracy. – podkreśla Barbara Bartecka, Dyrektorka ds. jakości w Danone.

Rewolucja na wynos z Too Good To Go i Danone oraz siecią restauracji Olimp

Już od dziś Pogromcy Marnowania Żywności, czyli użytkownicy aplikacji Too Good To Go, mogą wyszukać paczki-niespodzianki od Danone, w których znajdą kilkanaście wysokiej jakości produktów, takich jak jogurty oraz produkty pochodzenia roślinnego, ze zbliżającą się do końca datą przydatności do spożycia.

Użytkownicy aplikacji mogą uratować produkty mleczne i pochodzenia roślinnego za symboliczną kwotę 15 zł. Symboliczną, ponieważ stanowi ona 1/3 prawdziwej wartości wystawianych przez nas paczek – dokładnie taki procent żywności marnujemy każdego roku w Polsce. Jesteśmy bardzo ciekawi, z jakim odzewem ze strony konsumentów spotka się nasza inicjatywa. W przyszłości planujemy ją rozszerzyć i już teraz planujemy kolejne, wspólne i potrzebne na polskim rynku projekty o których będziemy informować wkrótce. – podkreśla Barbara Bartecka, Dyrektorka ds. jakości w Danone.

Uratowane produkty, mieszkańcy Krakowa i okolic, będą mogli odebrać w lokalach gastronomicznych Partnera akcji – sieci Restauracji Olimp należącej do Gastromall Group.

Od prawie dwóch lat jesteśmy aktywnym partnerem inicjatywy Too Good To Go. Razem udało nam się uratować kilkadziesiąt ton pełnowartościowego jedzenia. Jesteśmy przekonani, że wraz z Danone wykonujemy kolejny, znaczący krok w kierunku ograniczenia marnowania żywności. Cieszymy się i jesteśmy dumni, że wspólnie robimy rewolucję – budujemy odpowiedzialną i świadomą konsumpcję. – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektorka Działu Marketingu Gastromall Group.

Długofalowa współpraca by wspierać konsumentów w walce z marnowaniem żywności

Szacuje się, że w każdej sekundzie, przez cały rok, wyrzucamy do kosza blisko 153 kilogramy żywności w całym łańcuchu produkcji żywności, z czego aż 92 kg w polskich domach. Dlaczego? Winna jest zazwyczaj data przydatności do spożycia produktu oraz zbyt duże zakupy, które robimy w nieprzemyślany sposób. Zarówno To Good To Go, jak i spółka Danone, świadome tego problemu, nawiązują szerszą współpracę, której celem jest edukowanie konsumentów, jak ograniczać marnowanie żywności w gospodarstwach domowych. Inauguracja akcji planowana jest na jesieni 2021.

 

Firmy lepsze dla świata

Zapobieganie marnowania żywności wpisuje się w ruch B Corp, którego mottem jest wykorzystanie biznesu, jako siły do tworzenia dobra. Firmy tzw. benefit corporation (skrót B Corp) otrzymują specjalny certyfikat potwierdzający, że prowadzą działalność gospodarczą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takim certyfikatem, który jest dokładną oceną każdego aspektu funkcjonowania firmy, może się poszczycić prawie 4 000 firm ze 150 różnych branż z całego świata, w tym Too Good To Go. Spółka Danone w Polsce właśnie przystępuje do certyfikacji, z ambicją otrzymania tytułu w grudniu 2021 roku. W portfolio firmy już teraz są marki spełniające najwyższe standardy społeczne i środowiskowe - Alpro w kwietniu 2021 r. z sukcesem przeszło recertyfikację.

Aktualności