Grafika Razem Silniejsi Danone wspiera podczas pandemii

Razem jesteśmy silniejsi

W DANONE wiemy, że działając razem jesteśmy silniejsi i że w tak trudnej sytuacji, jaką wywołała pandemia... działać razem trzeba. 

Aby skutecznie walczyć z następstwami pandemii, niezbędne jest połączenie wszystkich sił. Wiemy o tym, dlatego jeszcze zanim w Polsce wykryto pierwsze zakażenie koronawirusem, podjęliśmy działania mające na celu ochronę naszych pracowników oraz wsparcie partnerów biznesowych, a chwilę później również tych, którzy stanęli na pierwszej linii frontu w walce z zagrożeniem: szpitali i ich personelu. Na tych właśnie trzech obszarach skupiliśmy się w ramach inicjatywy, którą pod koniec marca nazwaliśmy #RazemSilniejsi.

Wsparcie dla pracowników

Aby zapewnić bezpieczeństwo ponad 3 tys. pracowników spółek: Danone, Żywiec Zdrój i Nutricia, wdrożyliśmy szereg działań prewencyjnych: umożliwiliśmy pracę zdalną tym, którzy mogą ją wykonywać z domu, a tym, których obecność w zakładach była i jest niezbędna, umożliwiliśmy zachowanie dystansu i zapewniliśmy warunki pracy chroniące ich zdrowie, a także zaoferowaliśmy specjalne premie. Zagwarantowaliśmy też naszym pracownikom pewność zatrudnienia do końca czerwca br. i utrzymanie wynagrodzeń na dotychczasowym poziomie.

Wsparcie dla naszych partnerów

Dzięki specjalnemu, globalnemu budżetowi mogliśmy również wesprzeć naszych partnerów, głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, z którymi od lat budujemy partnerskie relacje. Na podstawie wspólnie wykonanej analizy, pomogliśmy im w utrzymaniu płynności finansowej, dostosowując płatności za faktury do ich indywidualnych potrzeb. Wsparliśmy również gospodarstwa rolne, z którymi pracujemy od lat, dostarczając ich właścicielom środki ochrony osobistej oraz przygotowane przez nas specjalne materiały informacyjne na temat zasad bezpieczeństwa, a także na temat sposobów radzenia sobie z trudnościami ekonomicznymi wywołanymi przez pandemię.

Wsparcie środowiska medycznego

Ważnym partnerem dla naszych spółek są również lekarze i personel szpitali, dlatego przekazaliśmy do nich środki ochrony osobistej, a także nasze produkty i pieniądze na zakup niezbędnego sprzętu. Włączyliśmy się również w akcje #WzywamyPosiłki i WsparcieDlaSzpitala.pl. Łączna wartość rynkowa pomocy udzielonej przez nas placówkom medycznym i przekazanej innym podmiotom realizującym akcje pomocowe w czasie pandemii w Polsce wyniosła już ponad 3 mln zł. Większość inicjatyw, które podjęliśmy w trakcie trwania pandemii, była oddolnymi pomysłami naszych pracowników.

3 mln zł, to wartość rynkowa pomocy rzeczowej i finansowej, której spółki DANONE w Polsce udzieliły placówkom medycznym i ich personelowi.

Razem Silniejsi

W ten sposób po raz kolejny udowodniliśmy, że społeczna odpowiedzialność to dla nas sposób działania, a nie jednorazowe inicjatywy, to rozwój zgodny ze strategią łączącą cele biznesowe i pozabiznesowe w spójną całość. Taka właśnie jest wizja „One Planet. One Health”, którą się kierujemy. Zgodnie z nią zdrowie ludzi i równowaga planety stanowią wspólny ekosystem, w którym jeden element nie może funkcjonować bez drugiego. Każdy z nas ma tylko jedno zdrowie, żyjemy na jednej planecie, dlatego dbanie o te dwa obszary postrzegamy jako strategiczną rolę naszych spółek.

Zapewniając naszym pracownikom bezpieczeństwo i stabilizację w obliczu pandemii, mogliśmy wszyscy skupić się na utrzymaniu ciągłości naszego łańcucha dostaw, a tym samym dostępności produktów spożywczych dla konsumentów. Dzięki podjętym działaniom i decyzjom umocniliśmy nasze partnerskie relacje z dostawcami i kontrahentami. Zaś nasi pracownicy nie tylko mogli spokojnie wypełniać swoje obowiązki, ale też znaleźć w sobie siłę i chęć do tego, by pomagać osobom walczącym o nasze zdrowie na co dzień. To oni sprawili, że akcja #RazemSilniejsi zaistniała na portalach społecznościowych. Dobierali się z innymi pracownikami, z partnerami biznesowymi oraz z przedstawicielami placówek medycznych, tworząc niezwykłe pary zdjęć pokazujące, jak spółki DANONE zareagowały w obliczu zagrożenia COVID-19. Tylko w serwisie LiknedIn informacje o naszych działaniach dotarły do blisko 60 tys. internautów.

Warto też dodać, że zagrożenie koronawirusem nie było ostatnio jedynym, na które zareagowaliśmy. W czasie, gdy płonął Biebrzański Park Narodowy, spółka Żywiec Zdrój przekazała służbom mundurowym, które przez wiele dni zmagały się z płonącym lasem, palety wody i napojów. Bo także w takiej sytuacji ważne było, byśmy byli razem – dzięki m.in. takiemu wsparciu ci, którzy bezpośrednio walczyli z żywiołem, okazali się od niego silniejsi.

Aktualności