Żywiec Zdrój uruchamia bezpośrednią sprzedaż e-commerce
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, firma Żywiec Zdrój uruchomiła platformę internetową zywiec-zdroj-sklep.pl. Tym samym marka jeszcze skuteczniej realizuje swoją misję dbania o prawidłowe nawodnienie Polaków, zapewniając dostawę swoich produktów bezpośrednio do domów swoich konsumentów. Od marca mieszkańcy całego kraju mają możliwość zrobienia wygodnych zakupów online i wyboru ulubionych produktów z portfolio marki za pomocą platformy online. Operatorem sklepu jest partner marki dodomku.pl.
Rozwój sektora e-commerce na przestrzeni miesięcy
Od początku pandemii kanał e-commerce zyskuje na znaczeniu. Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, wartość sprzedaży detalicznej w kanałach internetowych na początku roku oscylowała w granicach 5,6%, podczas gdy w kwietniu – czasu pełnego lockdownu – stanowiła aż 11,9% [1]ogółu sprzedaży detalicznej.
„Według raportów opublikowanych w ostatnim czasie, nasze nawyki zakupowe uległy znaczącej zmianie. Z badań GUS wynika, że w minionym roku e-zakupy robiło 61% Polaków w grupie od 16 do 74 lat. Warto zaznaczyć, że wynik ten w 2019 roku wynosił 54%. Chcąc wyjść naprzeciw tym zmianom i aby zapewnić Polakom jeszcze łatwiejszy dostęp do naszych produktów, zdecydowaliśmy się uruchomić platformę zywiec-zdroj-sklep.pl. Dzięki temu przedsięwzięciu nie tylko wpisujemy się w obecnie panujące trendy i odpowiadamy na realne potrzeby rynku, ale także wypełniamy naszą misję, wykorzystując kolejny kanał – w trosce o prawidłowe nawodnienie konsumentów zapewniamy dostawę wody naturalnego pochodzenia prosto do domów” – komentuje Dawid Borowiec, dyrektor marketingu Żywiec Zdrój.
Pełne portfolio produktowe Żywiec Zdrój zawsze pod ręką
W witrynie zywiec-zdroj-sklep.pl klienci znajdą wszystkie produkty z oferty produktowej marki. Zamówienia będą realizowane na terenie całego kraju, również w regionach, które nie są objęte dostawami przez popularne sklepy spożywcze online. Jednym z kluczowych atutów sklepu jest szybkość realizacji zakupów. Dostawy realizowane są w przeciągu 48 godzin od złożenia zamówienia, a robiąc zakupy o wartości powyżej 100 zł lub wybierając jeden z dedykowanych pakietów, wysyłka produktów jest bezpłatna. Z troski o środowisko naturalne każda dostawa zapakowana jest w specjalne kartonowe pudełko w całości nadające się do recyklingu.
Za część kreatywną projektu odpowiada agencja reklamowa VMLY&R, koncepcję biznesową i przygotowanie platformy – Pathfinder i New Gravity, zaś zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom.
[1] Informacje z zestawienia przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczny nt. dynamiki sprzedaży detalicznej w grudniu 2020 r. Więcej informacji dostępnych pod linkiem.
[2] Żywiec Zdrój za Nielsen: Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (food), sprzedaż wolumenowa w okresie marzec 2019 - luty 2020, kategoria napojów bezalkoholowych.
[3] Kantar Polska dla Żywiec Zdrój, tracking wód czystych niegazowanych, 14.02-01.03.2020, CAWI, n=380, osoby w wieku 18-55 lat kupujące wodę czystą niegazowaną przynajmniej raz w tygodniu.