Margines na www 2

Danone wprowadza wysokobiałkowe jogurty mleczne YoPRO

Do portfolio oferującej produkty mleczne i pochodzenia roślinnego spółki Danone właśnie dołączyła marka YoPRO. To wysokobiałkowe jogurty mleczne, dostępne w różnych smakach i gramaturach, wzbogacone o magnez i witaminę B9. Rozwój portfela, który dla Danone oznacza wejście do nowej kategorii, to odpowiedź na oczekiwania osób uwzględniających w swojej codziennej diecie artykuły spożywcze charakteryzujące się wysoką zawartością białka[1], aktywnych, uprawiających sport.

Oferowanie produktów, będących wsparciem dla sprawnego funkcjonowania organizmu, a także edukacja żywieniowa wynikają wprost z misji DANONE, który dąży do zapewnienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe, czego wyrazem jest konsekwentna rozbudowa portfolio w tym obszarze.

Jednocześnie, coraz większa popularność artykułów wysokobiałkowych przekłada się na rozwój oferty rynkowej. W 2023 roku wartość ich sprzedaży wzrosła o 82,7% w porównaniu do 2022 roku[2], a liczba rozmów dotyczących tego typu produktów w Internecie[3] wzrosła o 32%.

Kierunek: zdrowy styl życia

Wysokobiałkowe jogurty YoPRO to także odpowiedź na potrzeby Konsumentów, dla których znaczenie ma zdrowy tryb życia, między innymi zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna[4]. – Z badań wynika, że konsumenci coraz częściej poszukują produktów bogatych w konkretne makroelementy[5]. Obserwujemy wzrost zainteresowania sportem, a co za tym idzie, produktami wysokobiałkowymi. Jako jeden z liderów rynku mamy ambicję, aby precyzyjnie odpowiadać na te potrzeby, oferując produkty nie tylko najlepszej jakości, ale także zaspokajające oczekiwania nawet najbardziej wymagających kubków smakowych mówi Jakub Łagoda, Brand Manager marki.

Bogaty wybór smaków i formatów

Obecnie jogurty YoPRO są dostępne w dwóch formatach oraz wielu smakach. Wśród wariantów w kubeczkach o pojemności 160 g znaleźć można wersje o smaku waniliowym i stracciatella (oba zawierają po 15 g białka w porcji). Fani jogurtów pitnych mogą zaś wybierać wśród wersji o smaku truskawka-malina oraz stracciatella, a każda z nich dostarczy po 23 g białka w porcji (270 g).

Wysoka zawartość białka przyczyniającego się do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej, biorącego udział w regeneracji, odbudowie i wzmocnieniu mięśni, to nie jedyna ich zaleta. Są one także źródłem magnezu i witaminy B9. Magnez, z którego niedoborem w diecie zmaga się ponad 50% światowej populacji[6], wspiera prawidłowe funkcjonowanie mięśni i pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. Witamina B9 (kwas foliowy) pomaga natomiast w prawidłowej syntezie aminokwasów, a także przyczynia się do redukcji uczucia zmęczenia i znużenia*. Warto także podkreślić, że produkty YoPRO nie zawierają tłuszczu oraz dodanego cukru (zawierają naturalnie występujące cukry).

Szeroka dystrybucja i promocja

Produkty YoPRO będą dostępne w hipermarketach i supermarketach, dyskontach, ale także sklepach mniejszego formatu, a ich wprowadzeniu na rynek towarzyszy wielokanałowa kampania marketingowa. Od lipca do października reklamy będzie można zobaczyć w social mediach (Facebook, Instagram, Tik Tok) oraz portalu YouTube, a spot promujący jogurty YoPRO wyświetlany będzie w największych stacjach telewizyjnych, m.in. przy programach o tematyce sportowej. Aby w jak najskuteczniejszy sposób dotrzeć do osób, do których kierowane są produkty, reklamy produktów wyświetlane będą również w siłowniach, a udział w nich wezmą powiązani ze sportem i zdrowym stylem życia influencerzy. Co więcej - w ramach kampanii podjęta zostanie współpraca z influencerami lifestyle i dietetykami.

 

[1]  YoPRO Performance Nutrition 101 – Danone Global Science Activation document / CERIN – Protein and sport practices: why and when? -2016; International Association of Athletics Federations Consensus Statement 2019.

[2] Źródło: Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana sprzedaży wartościowej, okres MAT W52 2023 vs MAT W52 2022, kategoria: Świeże produkty mleczne, segment: produkty wysokobiałkowe (klasyfikacja własna Klienta).

[3] YoPRO Segmentation Study – Toluna, 2022 / 2. High-Protein Products as Popular as Ever, The Food Institute, July 2023 https://foodinstitute.com/focus/high-protein-products-as-popular-as-ever.

[4] Danone HiPRO Segmentation Research, 10/2022; Global views on Exercise and team sports (ipsos.com), 07/2021, The average number of hours people spend on physical exercise per week.

[5] YoPRO Segmentation Study, Toluna - 2022 (Scope: BR, ES, FR, PT, IT, NL, BE, PL, AUS).

[6] YoPRO Performance Nutrition 101, Internal document developed by Global Science Activation team.

* Ważna jest zróżnicowana i zbilansowana dieta oraz zdrowy styl życia.

Aktualności